0
Items: 0
Subtotaal: 0,00
Naar winkelmandAfrekenen
0
Items: 0
Subtotaal: 0,00
Naar winkelmandAfrekenen

Welke voeding is een must voor een gezonde huid?

Goede voeding is uiteraard belangrijk. Naast dat je je er vaak fitter van voelt, is het dus ook goed voor een gezonde huid. Er lopen tal van onderzoeken naar bepaalde voedingsstoffen en het effect ervan op de huid. Hieronder vind je een aantal voedingsstoffen die bewezen invloed hebben op een gezondere huid.

Vitaminen:
Vitaminen zijn goed voor je huid. Bijvoorbeeld vitamine A wat veel in wortels zit, zorgt voor een snellere huidvernieuwing. Vitamine A, ook wel Retinol genoemd, wordt in veel huidverzorgingsproducten gebruikt met als doel de celvernieuwing te stimuleren. Maar ook vitamine C is goed voor je huid. Dit zorgt namelijk voor een stimulatie van de aanmaak van bindweefsel. Zo blijft je huid stevig.

Eiwitten:
Naast vitaminen zijn eiwitten ook belangrijk. Eiwitten zijn belangrijke bouwstoffen en helpen de cellen te vernieuwen en te herstellen.

 

Oliën en onverzadigde vetten:
Het regelmatig eten van vette vis, walnoten, lijnzaadolie of plantaardige margarine wordt geadviseerd om voldoende omega-3 vetzuren binnen te krijgen. Een tekort aan omega-3 vetzuren komt vaker voor dan de omega-6 vetzuren. De omega-3 vetzuren dragen bij aan een gladdere en soepele huid, het vertraagt het verouderingsproces van de huid! Daarnaast helpen onverzadigde vetten (EOV’s) het lichaam om belangrijke vitaminen zoals vitamine A, D, E en K beter op te slaan. En deze vitaminen dragen ook weer bij aan een gezonde huid.

Mineralen:
Mineralen zoals jodium, magnesium en zink zijn ook belangrijk voor een gezonde huid.

  • Jodium hebben we nodig voor de aanmaak van het schildklierhormoon. Dit is van belang voor een gezonde huid, haar en nagels. Van nature komt jodium voor in zuivelproducten, zeevis en eieren. Om te voorkomen dat men te weinig jodium binnenkrijgt wordt gejodeerd zout toegevoegd aan sommige vleeswaren en brood. Een tekort aan Jodium komt in Nederland niet vaak voor.
  • Magnesium ondersteunt vitamine B. En vitamine B zorgt voor bescherming van de huid. Ook bevordert magnesium het herstellende vermogen van de huid. De voedingsmiddelen waar magnesium bijvoorbeeld in zit zijn zilvervliesrijst, banaan, groene groenten, zeealgen en sesamzaad.
  • Zink versterkt het immuunsysteem en versnelt het genezingsproces van infecties. Er is in een recent onderzoek naar buiten gekomen dat mensen die lang last blijven houden van acne vaak een zink tekort hebben. Dit komt vaker bij mannen voor dan bij vrouwen. Bij deze mensen wordt vaak aangeraden om zinktabletten te nemen.

Water:
Het lichaam bestaat voor het grootste deel uit water. En door voldoende water drinken worden afvalstoffen beter afgevoerd.

Vraag een gratis consult aan

Wil je weten wat de huidtherapeut voor jou kan betekenen? Maak een afspraak voor een gratis en geheel vrijblijvend consult. Tijdens deze afspraak stelt de huidtherapeut een persoonlijk behandelplan voor jou op. Zij geeft uitleg over de behandeling en jouw vragen worden beantwoord. Je ontvangt de informatie, alsmede een persoonlijke prijsopgave op papier, zodat je alles rustig kan nalezen.